Al caliu de les paraules Festival d'oralitat per a adults

Revetla
03 febr.
2018
03 febr.
2018

El Museu Valencià d'Etnologia celebra el dissabte 3 de febrer "Al Caliu de les paraules", una activitat que naix amb la finalitat de reivindicar la vigència de la narrativa valenciana de tradició oral, que és al mateix temps, com la resta de les tradicions orals de tot el món, el més local i el més universal de la nostra cultura.

Al voltant del foc de les fogueres —de la seua llum i calfor— tindrem una nova oportunitat de compartir allò que ens ofereixen els narradors professionals i els més majors, vinguts, en aquesta ocasió, de la Ribera, sabent que una part d’allò que ens conten hauria sigut catalogat per l’oficialitat com a políticament incorrecte.

21:00 h Obertura de portes.

21:30 h Sopar de pa i porta davant de tres fogueres. «Deixam que et conte». Els assistents a l’acte, si volen, podran contar un relat breu, una endevinalla, un acudit, un romanç, uns embarbussaments, etc.

PARAULASSES

22:00 h Contades simultànies davant de tres fogueres diferents ubicades als patis del Museu Valencià d’Etnologia.

CONTAT I DEBATUT

23:30 h Ressopó en comú, amb mistela i pastetes.

23:45 h Contada general de contes curts, curtíssims, amb la participació dels narradors professionals i del públic agosarat en la foguera central.

00:30 h Fi de l’acte.

MATERIALS CONTÍSTICS

Contes i romanços de tradició oral valenciana

Brindis

Cançons festives

CONTISTES

Vicent Cortés, Llorenç Giménez i Eva Andújar i tres contistes no professionals de la Ribera. Idea original, projecte i coordinació a càrrec de Vicent Cortés.

ORGANITZACIÓ I ACCÉS

Entrada gratuïta amb aforament limitat (màxim 90 persones).

Arreplega d’entrades des del dimarts 30 de gener, de 10 a 20 h, en el vestíbul del Museu Valencià d’Etnologia. Màxim de quatre entrades per persona.

Els participants hauran de portar el sopar i, si ho estimen oportú, menjar per a compartir. L’organització proporcionarà la picadeta, la mistela i les pastetes del ressopó.