Conferència
2019
13 març
2019

Conferència: «Arqueología de la represión: el campo de concentración de Albatera y sus fosas comunes». Ponent: Felipe Mejías, arqueòleg. Presentador: José Maria Candela, conservador del MUVAET i comissari de l'exposició «Prietas las Filas»

Activitat complementària a l'exposició temporal Prietas las filas.

Des del seu naixement al maig de 2017, un dels objectius de la Càtedra Interuniversitària de Memòria Democràtica de la Comunitat Valenciana ha sigut la localització de fosses comunes a la província d'Alacant. Durant el desenvolupament d'aquesta investigació hem tingut l'oportunitat de descobrir i documentar amb metodologia arqueològica la ubicació exacta del camp de concentració d'Albatera, i també la d'una fossa comuna associada a aquesta instal·lació repressiva del franquisme.

Dimecres, 13 de març. 19:30 h

Sala d'exposicions

Peu de foto: Vista aèria de l'espai que va ocupar originalment el camp de concentració d'Albatera. En el centre de la imatge, lloc on s'ha documentat l'existència d'una fossa comuna. Procedència de la imatge: Tony Sevilla i Rubén Míguez.