Barranc dels Molins. Ares del Maestrat

Moli del Sòl de la Costa. Ares del Maestrat

Ares del Maestrat té un interessantíssim patrimoni etnològic , del qual cal destacar la Nevera dels Regatxols i el Barranc dels Molins, que alberga un sistema de cinc molins hidràulics que ha estat declarat Bé d'Interès Cultural. La nevera va ser rehabilitada per l'ajuntament l'any 2005 i el Museu Valencià d'Etnologia es va encarregar de la musealització , consistent en un conjunt de panells informatius , un audiovisual i una recreació ambiental que expliquen la recollida i emmagatzematge de la neu i el seu comerç.

Al Barranc dels Molins, amb la col·laboració de l'ajuntament i de la fundació Mediambiental, el Museu ha participat en la restauració de la maquinària de dos dels enginys hidràulics. A més, en un d'ells -el Molí del Sòl de la Costa-, ha realitzat l'exposició del Centre d'Interpretació del barranc, per tal d'explicar al dels visitants els seus valors naturals i culturals.

La col·laboració s'ha plasmat també en l'organització de jornades d'estudi del patrimoni, l'intercanvi d' objectes i la investigació .

Més informació del Museu