Botubot: "El futbol d'ara és millor encara que no veig sentiment en els jugadors sinó més professionalitat"

Visita exposició
(Tot el dia)
08 jun
2015
(Tot el dia)
08 jun
2015
Manuel Botubot, jugador del València C.F. en la cèlebre cinquena de Kempes, Arias, Tendillo i Subirats, ha visitat a La Beneficència l'exposició "Blanquinegre. El València CF en els arxius de l'Agència EFE ". La mostra, que serà clausurada demà diumenge, està produïda pel Museu Valencià d'Etnologia de la Diputació de València en col·laboració amb la Fundació València CF i l'Agència EFE. L'exposició, comissariada per María Dolores Ruiz Ridaura, ofereix un recorregut, en blanc i negre, pels fons que l'Agència EFE conserva del València CF. El doble sentit de la paraula serveix per indicar el criteri utilitzat a l'hora de seleccionar els fons de l'arxiu, sent al seu torn el qualificatiu amb què es coneix l'equip valencianista: l'equip "blanquinegre".

Botubot ha qualificat l'exposició de "impressionant perquè rememora el passat del València i el futur no existiria sense un passat, sense uns fonaments, i tinc el privilegi d'estar trepitjant aquests fonaments".

Sobre les diferències entre el futbol d'ara i el d'abans, el cèlebre xe assegura que "ha evolucionat moltíssim i sempre per millor encara que potser en l'únic que ha pogut disminuir, i això és una apreciació personal meva, és que no veig el sentiment , veig més professionalitat, es mima, potser massa al jugador, però veig falta de sentiment ".

El València de Rams Costa

En referir als seus antics companys d'equip, Botubot diu: "Vaig tenir la fortuna de coincidir amb Kempes, Carrete, Arias, Tendillo, Solsona, Castellà, Subirats, Pau ... no em vull deixar a cap". En aquella època, el president Ramos Costa "va formar un equip a força de talonari, com sol dir-se, i l'equip va estar a dalt, encara que potser no tan amunt com hauria d'haver estat per història".

Actualment, Botubot no es dedica al món del futbol, ​​"només practico esport, millor dit, faig més exercici i menys esport, cosa que aconsello per a persones de més de 50 anys, com és el meu cas".