Café i antropologia amb Maria Albert

06 febr.
06 febr.
Activitat gratuïta

De nou ens trobem amb vosaltres al primer #CaféiAntropologia de l'any, organitzat per la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia en col·laboració amb l’Associació Valenciana d’Antropologia. Pretenem que resulte una cita enriquidora en totes les direccions i oferir temes antropològics d’actualitat.

El dia 6 de febrer, a les 18.00 h, rebem la visita de Maria Albert Rodrigo que ens introduirà i ens parlarà d'un fonomen que està prenent una gran pixança a les nostres terres, la tornada de la religiositat, baix el titol de "Neoxamanismes al país valencià".

Maria Albert Rodrigo ocupa una plaça de professora en la Universitat de València, on va obtenir el seu doctorat en sociologia després d’haver-se llicenciat en Antropologia Social i Cultural per la Universitat Autònoma de Barcelona. Iniciada en el camp de la recerca en qüestions referents a la Sociabilitat i als Moviments Socials, va continuar la seua trajectòria investigadora en temàtiques d’ampli abast com la Cultura i la Immigració participant en distints equips d’investigació. Conseqüència d’això, han estat les publicacions en revistes i en editorials acadèmiques al respecte. En sintonia amb l’eix mestre de la seua carrera investigadora, els seus darrers treballs de recerca han girat al voltant del moviment New Age i de la constel·lació místic-esotèrica que l’ha seguit.

Hui en dia és una obvietat que el pronòstic de la il·lustració, conegut com el desencantament del món,  en el qual, en la Modernitat, es configurarien unes societats sense religiositat, no s’ha complit. Més aviat, el que ha succeït és un nou encantament de la realitat, una troballa inesperada del sentit del fet sagrat, enmig d’un món completament tecnificat, amb l’emergència proliferant d’una gran varietat de “noves” formes religioses. Entre elles, destaca el xamanisme. Més concretament, els neoxamanismes com un dels nous desenvolupaments espirituals a partir de la recuperació de la nostra relació ancestral amb la Natura, i que busca els orígens, l’accés a una religió primigènia conservada per alguns pobles indígenes. A partir d’un profund treball de camp, focalitzat en el cas valencià, s’investiguen els distints corrents xamànics que han arribat a terres espanyoles; des d’una perspectiva cronològica, es poden distingir diferents fases en aquest procés d’arribada, d’assentament i de reconfiguració neoxamànica.

Si vols saber més, trobaràs tota la informació a l’Etnobloc.

Esteu tots i totes convidats perquè es tracta d’una activitat oberta a tot el públic!

Lloc: Biblioteca del Museu Valencià d'Etnologia

Dia i Hora: 6 de febrer a les 18:00 h.

♦ Hi haurà un café en finalitzar

Museu Valencià d'Etnologia
C/ Corona, 36 46 003 Valencia