Casa Alamanzón. Museu Municipal d'Utiel

Casa Alamanzón.Museu Municipal d'Utiel

El Museu Municipal, assentat a la Casa Alamanzón, del segle XIX és un nou centre cultural és un espai etnològic i arqueològic que recull la història i tradició del municipi i la comarca i en el qual s'exhibeix una important col·lecció arqueològica de l'època prehistòrica, romana, medieval i ibera que ha estat donada a través de diferents famílies de la localitat. Un treball que s'ha fet possible amb la col·laboració del Museu Valencià d'Etnologia. Destaquen peces iberes com armament, eines agrícoles i urnes cineràries amb els seus aixovars funeraris corresponents i, de l'època romana trobem làpides, ceràmica i una col·lecció de fíbules. A l'àrea etnològica s'exhibeixen, a través d'objectes antics donats pels veïns d'Utiel, els costums i la forma de vida al municipi. Entre aquests objectes destaquen material d'ensenyament, d'ús quotidià, agrícola i d'oficis, així com indumentària tradicional.