Cicle Café i Antropologia: Què hi ha en un símptoma? Cap a una antropologia de les afliccions humanes

Converses
26 set.
2019
26 set.
2019
Què hi ha en un símptoma? Cap a una antropologia de les afliccions humanes » amb Àngel Martínez Hernáez

En el context de la ciència occidental, el símptoma ha estat considerat un reducte indiscutible de les ciències mèdiques. Si bé els manuals de medicina i de psiquiatria han diferenciat entre signes, en tant que observats pel professional, i símptomes, en tant que expressats pel pacient, aquests últims s’han considerat usualment com a realitats naturals que únicament adquirien sentit en la inferència d’un destinatari clínic. D’aquesta manera, la narrativa d’aflicció ha estat sistemàticament silenciada. Privades de legitimitat, les paraules del pacient han estat associades amb l’error i la ignorància. En aquesta xerrada, Àngel Martínez Hernáez parlarà de les seves recerques en el camp de l’antropologia mèdica i, especialment, del rescat del significat del símptomes com un punt de partida per a una antropologia de les afliccions.

Més informació:

Sessió oberta a tot el públic.
Dia i hora: 26 de setembre, vos esperem amb un café a les 18h.
Lloc: Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia. C/ Corona, 36 – València
Organitza: Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia, Associació Valenciana d’Antropologia (AVA) i el Grau d’Antropologia i Evolució Humana interuniversitari de la UOC i la URV.