"Contar" amb Celso Fernández San Martin Tancament de la II jornada sobre etnopoètica i narració oral

Sala Alfons el Magnànim
Beneficiència
Calle Corona, 34 46 003 Valencia
Tancament jornada SOM RONDALLA
14 des.
14 des.
Activitat gratuïta

Tancament de la II Jornada d’Etnopoètica y Narració Oral Som Rondalla obert a tot el públic per a poder escoltar a este gran referent de la narració procedent de Lalín (Pontevedra). Una oportunitat única a València.

Celso Fernàndez San Martin  «Contar»

Contar és un ofici que tots tenim.

Porte arreplegant contes i històries inconscientment tota la vida, com qualsevol. Però des de fa anys les vinc arreplegant i adaptant, amb la intenció d'explicar-les de cara a diferents públics.

Escoltar, conversar, collir, destil·lar, comptar, conviure…

Vaig començar per casualitat. Continue perquè és una activitat d'amor, sentit i passió: per la llengua, per l'oralitat, per la comunicació, per pensar que no es perda un vertader tresor d'històries i contes, i anar per ací mostrant-ho i oferint-ho amb la boca oberta i amb la boca plena, parlant a més molt beneït d'ell, que és com parlar d'una de les nostres possibilitats de relació i cultura més riques i admirables.La meua devoció són les persones majors, culturalment refetes en l'oralitat. Entre elles hi ha moltes que són contadores intuïtives i intel·ligents i atentíssimes a tot. Tinc devoció pel viu interès que posen en les històries, en els contes i en les memòries que conten. Devoció perquè saben "elaborar un moment": A partir d'un tros de temps que es preste o inesperadament. Encara hi ha de moment en qualsevol lloc l'on un vaja, persones majors que tenen la virtut d'atraure l'atenció i mantenir-la amb una( s) història( s) pertinent( s) que, per encert i valor específic, prendrà( n) entre els nostres records perennes, frescos com de la primera hora.

Entrada lliure i gratuïta
Per a poder participar cal tindre entrada. Estaran disponibles des del dimarts 10 de desembre, tant al punt d’informació del Museu, com a través d’aquest enllaç: ENTRADES

Idioma: Castellà
Organitza: Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia