Documental "Cap a la terra promesa"

Barres i estels. Els valencians i els USA
Projecció
29 gen.
2015
29 gen.
2015
Amb la projecció Cap a Terra promesa, documental inclòs dins del projecte Del Montgó a Manhattan. Valencians a Nova York s'inicia el cicle d'actes culturals que el Museu Valencià d'Etnologia realitzarà durant el primer semestre de 2015, amb motiu de l'exhibibió de la mostra Barres Estels. Els Valencians i els USA.

La projecció es completarà amb una taula redona a carrec de Juli Esteve, director del Projecto Del Montgó a Manhattan. Valencians a Nova York i Teresa Morell, professora de la Universitat d'Alacant i autora del llibre Valencians a Nova York. El cas de la Marina Alta (1912-1920). El documental narra, com el llibre, l'aventura de molts valencians que durant els primers anísanís del s. XX es van veure obligats a marxar als EUA a la recerca d'un futur més profitós que el tenien en les seues comarques d'origen. Un viatge narrat pels familiars d'aquestes persones, que en ocasions va ser definitiu i en altres situacions va tenir tornada.