Eixida a la muntanya. Agres - Cocentaina Cicle Joan Pellicer

2017
11 nov.
2017

Excursió per conèixer el treball de camp de Joan Pellicer. Activitat complementària a l'exposició temporal "Joan Pellicer. La saviesa de les nostres plantes". El cicle es compon de dues excursions i una taula rodona

“Tornar, rodar, viatjar per terra pròpia, conèixer el propi país. Viatjar per la comarca i els veïtnatges germans. Refer amb alè nou vells caminals i senderes”. En bicicleta, caminant o amb els autobusos de línia es desplaçava Joan Pellicer per a fer el seu treball de camp. Va recorrer les comarques centrals valencianes -la seua estimada Diània- de dalt a baix. En la seua obra, el territori importa... i molt. Es tracta d'una recerca científica unida indissolublement a un país, una gent i una llengua. Per això, el Museu Valencià d'Etnologia ha organitzat dues excursions a lloc especialment vinculats al nostre etnobotànic.

"He fet la ruta de ponent devers Mariola, on ara tinc plantada la tenda. Tornar a Alfafara. En la Mariola de nou”. Agres - Cocentaina

Joan Pellicer tenia particular estima per la serra Mariola, sempre tan amable amb els herboralis i estudiosos de la flora. Va dedicar un original llibre al paisatge natural i humà del riu Serpis: De la Mariola a la mar. Viatge pel riu Serpis (1997).

El nostre itinerari unix Agres i Cocentaina per la part nord de la serra. Comença a Agres (700 m); des del convent de la Mare de Déu del Castell ascendeix al conegut conjunt de dipòsits de neu, al qual destaca la Cava Gran (1.240 m). Travessa per baix del Montcabrer (1.389 m) per arribar al mas de Llopis, un magnífic mirador, des del qual s'inicia el descens per l'ombria de Mariola passant per les fonts de Sanxo, l'Esquererola, les Huit Piletes, la Penya Banyada i Borràs, fins arribar al paratge de Sant Cristòfol (550 m). Coincideix amb el sender abalissat PR-CV-27.

Informacions pràctiques:

L'activitat està organitzada per Jorge Cruz Orozco, conservador del Museu Valencià d'Etnologia i comissari de l'exposició «Joan Pellicer, la saviesa de les nostres plantes».

L'excursió es realitzarà en autobús del Museu Valencià d'Etnologia. Activitat gratuïta.

• Lloc d'eixida: C/ Guillem de Castro, 118. 46003 València (porta IVAM)
  • Hora d'eixida:  07:30h. Hora de tornada: 19:00 h.
  • Dificultat: alta. Cal tindre hàbit de caminar per muntanya, requereix preparació física mitjana - alta. El desnivell de pujada és de 575 m i el de descens de 725 m. La pràctica totalitat de l'itinerari segueix sendes de muntanya. La duració prevista de l'excursió és de 5 h 45' parades incloses.
  • Recomacions: cal portar l'esmorçar el dinar i abundant aigua, encara que passarem per diverses fonts. Porteu roba còmoda i botes de muntanya; barret i protector solar; uns bastons de munyanya poden ser útils.
  • Cartografia: mapa Serra de Mariola, editat per El Tossal Cartografies a escala 1:25.000.
  • Places limitades a 35 persones
  • Inscripció: Reserva prèvia en muvaet@dival.es. Cada correu electrònic sols podrà incloure 2 persones, en el que es farà constar nom, cognoms, DNI i telèfon de les persones inscrites. Inscripció fins el 09/11/17
  • La visita es realitzarà en valencià i/o en castellà.
  • L'edat mínima per participar és de 14 anys. Els menors d'edat estaran acompanyats per un adult.
  • La organitzacio comunicarà la recepció de la inscripció i confirmarà la participació.

Telèfon de contacte: 963883552