Eixida a la muntanya. Serra del Carrascar de Parcent Cicle Joan Pellicer

2017
27 maig
2017

Excursió per conèixer el treball de camp de Joan Pellicer. Activitat complementària a l'exposició temporal "Joan Pellicer. La saviesa de les nostres plantes". El cicle es compon de dues excursions i una taula redona.

“Tornar, rodar, viatjar per terra pròpia, conèixer el propi país. Viatjar per la comarca i els veïtnatges germans. Refer amb alè nou vells caminals i senderes”. En bicicleta, caminant o amb els autobusos de línia es desplaçava Joan Pellicer per a fer el seu treball de camp. Va recorrer les comarques centrals valencianes -la seua estimada Diània- de dalt a baix. En la seua obra, el territori importa... i molt. Es tracta d'una recerca científica unida indissolublement a un país, una gent i una llengua. Per això, el Museu Valencià d'Etnologia ha organitzat dues excursions a lloc especialment vinculats al nostre etnobotànic.

«El Matissar o l'embriaguesa de respirar». Serra del Carrascar de Parcent

“El Matissar o l'embriaguesa de respirar”, així parlava Joan Pellicer del mas del Matissar, encimbellat a la serra del Carrascar de Parcent. Amb uns amics va comprar-hi una caseta a l'inici dels anys huitanta. El Matissar va servir-li de base pel seu treball de recerca etnobotànica i també de llloc de retir, reflexió i escriptura.

L'itinerari comença a Castell de Castells (500 m) i segueix el barranquet de les Covetes Roges per un magnífic camí tradicional que puja al Clot de la Llacuna (760 m). Baixa després per la vessant nord del Recingle Gran fins arribar al Matissar (610 m). La nostra excursió baixa pel camí del Matissar -hui convertit en pista- fins el barranc d'Aialt i la carretera, on es replegarà l'autobús per anar a dinar a Benigembla.

Informacions pràctiques:

L'activitat està organitzada per Jorge Cruz Orozco, conservador del Museu Valencià d'Etnologia i comissari de l'exposició «Joan Pellicer, la saviesa de les nostres plantes».

L'excursió es realitzarà en autobús del Museu Valencià d'Etnologia. Activitat gratuïta.

• Lloc d'eixida: C/ Guillem de Castro, 118. 46003 València (porta IVAM)
  • Hora d'eixida:  07:45 h. Hora de tornada: 19:00 h.
  • Dificultat: mitjana; Requereix preparació física mitjana. El desnivell de pujada és de 300 m i el de descens de 400 m. Bona part de l'itinerari segueix sendes de muntanya. La duració prevista de l'excursió és de 4 h, parades incloses.
  • Recomacions: cal portar l'esmorçar i el dinar (llevat d'aquells que hagen reservat al restaurant) i abundant aigua (la cantimplora ja plena des de casa, per favor). Porteu roba còmoda i botes de muntanya; barret i protector solar; uns bastons de munyanya poden ser útils.
  • Cartografia: el recorregut ix parcialment als mapes Marina Baixa-serra Aitana y Marina Alta-serra de Bèrnia, editats per Piolet-Terraferma a escala 1:20.000.
  • Places limitades a 35 persones
  • Inscripció: Reserva prèvia en muvaet@dival.es. Cada correu electrònic sols podrà incloure 2 persones, en el que es farà constar nom, cognoms, DNI i telèfon de les persones inscrites. Inscripció fins el 19/05/2017
  • La visita es realitzarà en valencià i/o en castellà.
  • L'edat mínima per participar és de 14 anys. Els menors d'edat estaran acompanyats per un adult.
  • L'organització comunicarà la recepció de la inscripció i confirmarà la participació.

Telèfon de contacte: 963883552