El colom, la nória i la volantinera

Informació d'interés
Destinataris i nombre de participants:
Alumnes de 3r a 6t de Primària i 1r i 2n de l’ESO
Un mínim de 10 i un màxim de 60

Duració
Dues hores.

Telèfon: 963 883 578 - Fax: 963 883 632
Horari: de dilluns a divendres de 8.30 a 14 h.

Presentació
És una activitat didàctica basada en l’exposició «La ciutat viscuda», dedicada a mostrar diversos aspectes de la societat tradicional en les ciutats valencianes.

Plantejament
La proposta educativa és un taller sobre joguets tradicionals en el qual l’alumnat, distribuït en grups, haurà de pintar i acoblar un joguet de fusta que ja està prèviament encunyat. El dit taller es complementarà amb una visita guiada al Museu. S’han creat tres models diferents de joguets.

Desenvolupament de l’activitat
Consta de dos parts: en la primera els alumnes realitzen una visita guiada a la sala «La ciutat viscuda», en la qual es fa especial insistència en els diferents aspectes relatius al món de la infància. Esta visita té una duració de mitja hora. A continuació el grup disposarà d’una altra mitja hora per a poder esmorzar als patis del Centre Cultural. En la segona part de l’activitat, els participants es dirigixen a la sala del taller didàctic on construiran, en grups, un dels tres joguets que els haja sigut assignat. A l’acabament del taller, cada grup (no cada alumne) es podrà emportar-se el joguet que va fer. Per a tot això disposen d’una hora.