El Museu convoca un concurs de fotografies de falles en Wikipedia

(Tot el dia)
01 març
2017
(Tot el dia)
03 abr.
2017

El Museu Valencià d’Etnologia i l'associació Amical Wikimedia, amb la qual el museu col·labora des de fa mesos, participen en el concurs fotogràfic Wiki Love Folk amb l'objectiu d'augmentar i millorar la qualitat de la informació disponible en Wikipedia sobre les festes valencianes.

Es tracta d'un concurs fotogràfic d'iniciativa mundial a través del qual el Museu Valencià d’Etnologia convida als ciutadans a pujar imatges a la Wikipedia sobre les festes populars valencianes. En aquesta primera convocatòria, les fotografies hauran de centrar-se en les falles, recentment declarades Patrimoni de la Humanitat.

El període per a pujar les fotografies a Wikimedia Commons, la plataforma on s'emmagatzemen els recursos multimèdia, ja està obert i finalitzarà el 30 d'abril.

Un jurat triarà als guanyadors en les dues categories establides: millor foto d'una falla i millor foto d'una activitat fallera. Els premis són dos lots de llibres formats per títols relacionats amb la festa fallera, entre els quals destaca el catàleg de l'última exposició temporal, Inventant la tradició: indumentària i identitat. Així mateix, les fotografies guanyadores i la resta d'imatges destacables es mostraran en el pati del Centre Museístic de la Beneficència en el mes previ a les Falles 2018.

La convocatòria, impulsada pel Museu Valencià d’Etnologia i l'associació Amical Wikimedia, es pot consultar dins de la Viquipèdia, en una pàgina anomenada Viquiprojecte: Falles.