El Museu Valencià de la Mel exhibeix una mostra sobre el xoc cultural entre colons i aborígens australians

(Tot el dia)
07 abr.
2014
(Tot el dia)
07 abr.
2014
L'exposició ofereix al visitant un exòtic viatge a les terres i paisatges de la Austràlia Central , a través de les instantànies captades pels objectius de set fotògrafs no professionals : Frank Gillen ( antropòleg ) , Albert White ( ornitòleg ) , WD Walker (metge ) , George Aiston ( etnògraf ) , Ernest Kramer ( missioner itinerant ) , Cecil Hackett ( antropòloga ) i Rex Battarbee .

[ver-mas]

Fotografies del South Australian Museum

El visitant podrà admirar un total de 39 fotografies en blanc i negre i tres en color , preses entre els anys 1890-1940 , i conservades al South Australian Museum , que mostren els costums , ritus i formes de vida dels aborígens del sud de Austràlia.
" Imatges d'Interior , Fotografia australiana de frontera (1890-1940) " estarà exposada al Museu Valencià de la Mel de Montroi fins al 11 de maig.

Intercanvi antropològic entre colons i aborígens

Les imatges són testimonis d'excepció de l'intercanvi antropològic entre la Austràlia Central " abordada " pels colons i el paisatge aborigen no envaït per la cultura occidental fins a 1890 .
Les fotografies han estat impreses a mà , a partir dels negatius originals de vidre o de restes de nitrat . Algunes d'elles , van ser positivades per primera vegada el 2001, amb motiu de la inauguració de l'exposició al Centre Cultural La Beneficència .

Fronteres sorgides després del procés colonial

El concepte de frontera destacat en aquesta exposició ha de ser entès de manera metafòrica . Es tracta de recórrer a través de diferents òptiques , el procés colonial experimentat en les terres centrals del continent australià , un segle després del primer procés de ' mestissatge cultural ' d'Austràlia ocorregut a Sydney el 1788.
Aquest procés gradual colonització del centre continental és paral · lel al procés de desenvolupament de les tècniques de l'art fotogràfic .