El València CF resumeix la seua història amb imatges en blanc i negre de l'Agència EFE

Inauguració
(Tot el dia)
10 març
2015
(Tot el dia)
10 març
2015
Puchalt inaugura "Blanquinegre. El València CF en els arxius de l'Agència EFE ", una exposició produïda per la Diputació de València en col·laboració amb la Fundació València CF, l'Agència EFE i La Caixa

La col·lecció de 120 fotografies resumeix l'origen del club esportiu valencià en sis grans blocs

El València CF repassa el seu recorregut a través de 120 fotografies de l'arxiu de l'Agència EFE, que s'exhibiran en una exposició al Centre Cultural la Beneficència.

La diputada de Cultura de la Diputació de València, María Jesús Puchalt, ha inaugurat aquesta tarda "Blanquinegre. El València CF en els arxius de l'Agència EFE ", una col·lecció de fotos en blanc i negre produïda pel Museu Valencià d'Etnologia de la Diputació de València en col·laboració amb la Fundació València CF, l'Agència EFE i La Caixa.

A l'acte, celebrat al Centre Cultural La Beneficència, ha assistit també la presidenta del consell d'administració del València CF, Lay Hoon, el president executiu del club, Amadeo Salvo, el director d'Esports de l'Agència EFE, Javier Muñoz, el delegat general de l'Agència EFE a la Comunitat Valenciana, Adolfo Ibarra, i els diputats provincials Rafael Pérez, Miguel Bailach i Oreto Segura.

L'exposició, comissariada per María Dolores Ruiz Ridaura, ofereix un recorregut, a través de 120 instantànies en blanc i negre, pels fons que l'Agència EFE conserva del València CF. El doble sentit de la paraula serveix per indicar el criteri utilitzat a l'hora de seleccionar els fons de l'arxiu, sent al seu torn el qualificatiu amb què es coneix a l'equip valencianista: l'equip "blanquinegre".

Durant la seva intervenció, Puchalt ha comentat que "el València CF és més que un club. És la història d'un poble vinculat i bolcat al seu equip "

[ver-mas]

"L'equip 'Blanquinegre' ha entès, entén i entendrà que el millor que té és la seva afició i, prova d'això, és el que plasma part d'aquesta exposició que avui inaugurem" ha finalitzat.

Lay Hoon, per la seva banda, ha agraït la col·laboració de la Diputació de València i de l'Agència EFE per "fer possible aquesta col·lecció d'imatges que exhibeix la història del nostre club".
Finalment, Adolfo Ibarra, ha volgut destacar l '"enorme" arxiu gràfic amb què compta l'Agència EFE, "amb 17 milions de fotografies".
Estructurada en sis blocs, la col·lecció d'imatges acull diversos moments esportius protagonitzats pel València CF, des de finals guanyades i perdudes, entrenaments i jugades, fins galeries d'il·lustres figures com Puchades, Eizaguirre, Cubells Maño o Guillot, entre d'altres.

Un recorregut fotogràfic que resumeix la història de l'equip "blanquinegre" des que es creés en 1939 l'Agència Efe, que ha custodiat un dels majors arxius gràfics nacionals, on el València CF ha estat present gairebé des de la seva fundació, el 1919.

Del entrenament al Mestalla en 120 fotografies

L'exposició comença amb el bloc "Escalfant motors" en què es mostra instantànies dels entrenaments i les revisions mèdiques a les quals assistien els jugadors.

"Sense fronteres", el segon conjunt de la col·lecció, exhibeix com el València CF ha portat el nom del club a tot el món, tant a través dels partits al Mestalla com en els jugats a l'estranger.

A "Amb nom propi", el visitant podrà observar la galeria d'alguns dels jugadors que han defensat la samarreta de l'equip "blanquinegre".

"11 + 1 l'afició" reflecteix la fidelitat dels seguidors valencianistes en tots els partits disputats a Europa ia la resta del món.

"A 90 'de la glòria" repassa les finals disputades al llarg de la seva història, mentre que "Mestalla, seu del mundial", bloc que tanca l'exposició, rememora l'any en què València es va convertir en un dels centres del Mundial 82 i de la selecció espanyola.