Espanta la por a les biblioteques públiques valencianes Projecte de foment lector

Per segon any, la Biblioteca del Museu Valencià d'Etnologia amb la col·laboració de la Subdirecció General del LLibre, Arxius i Biblioteques de la Generalitat Valenciana i del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV) ofereix a les biblioteques públiques valencians participar en Espanta la por! per a parlar a grans i menuts dels monstres valencians al voltant de Tots Sants.

Espanta la por! s'inclou a la campanya Llegim, llegim, llegim amb els següents objectius:

• Difondre l’imaginari popular valencià sobre la por
  • Fomentar la lectura i el coneixement de la literatura popular valenciana
  • Motivar la recopilació, l'anàlisi, les adaptacions i les noves edicions d'este tipos de rondalles
  • Treballar l’emoció de la por
  • Propiciar la recopilació local de llegendes i rondalles. Fer memòria oral local des de les biblioteques
  • Promoure l’ús de les biblioteques

Què oferim a les biblioteques? Recursos gràfics i informatius per a desenvolupar Espanta la por! a les biblioteques públiques valencianes, així com les experiències desenvolupades l'any 2017 a les biblioteques que ja hi participaren.

Som una biblioteca pública, què podem fer? Des de la Biblioteca del Museu Valencià d'Etnologia us proposem un fum d'idees des de només penjar el cartell Espanta la por! a dur endanvant tot un projecte col·laboratiu amb les escoles, els museus i la resta d'entitats locals del vostre poble o barri. Cada biblioteca pot decidir fins a quin punt implicar-se segons les seus possibilitats.

Com? En primer lloc, cal llegir el projecte complet per a poder estar ben informats i en segon, si us interessa, inscriure-vos des d'este formulari

Espanta la por! ix del Museu Valencià d'Etnologia per a convertir-se en un programa global. Les biblioteques han d'encapçalar Espanta la por! junt a les escoles, museus i altres entitats locals. Us hi apunteu?

No oblideu que este és un projecte col·laboratiu per a poder aprendre els uns dels altres.

Consulta les biblioteques participants