Espanta la por'19. Tallers escolars

Recomanacions

• La reserva es realitzarà amb antelació. Es prega respectar els horaris establerts. Se sol·licita avisin davant de qualsevol canvi.
  • El taller es podrà realitzar en castellà o en valencià.
  • Els grups han d'anar acompanyats per la persona responsable.
  • Està permès fer fotos sense flash.

Tallers escolars
(Tot el dia)
22 oct.
(Tot el dia)
05 gen.
2020
El MUVAET fomenta i incentiva el coneixement de la cultura valenciana. La cultura té moltes vessants i una d'elles és l'imaginari dels monstres, dels contes i llegendes populars. L'imaginari dels monstres és literatura viva que es transmet de generació en generació i de forma oral. I en definitiva, forma part de la literatura valenciana.

Plantejament
Els contes i llegendes valencians han acompanyat a generacions de valencians i valencianes durant molt de temps. Aquest imaginari, ha passat de pares a fills al llarg dels anys. Però en les últimes dècades aquest costum ha anat en detriment i s'ha substituït per literatura d'una altra procedència. La indústria del cinema, la televisió, entre altres fonts d'informació han anat desplaçant progressivament la cultura popular relacionada amb l'imaginari valencià, per finalment quedar-se a l'oblit.

El MUVAET, reivindica i recobra els costums i tradicions que són pròpies de la cultura valenciana duent a terme el Projecte "Espanta la Por", que té com a objectiu principal conèixer i difondre els contes i llegendes valencians.

Aquest projecte és una iniciativa per recuperar la festivitat de tots sants en contraposició a Halloween.

Desenvolupament de l’activitat: Vestir la por: per Tots Sants monstres valencians
Un any més celebrarem la festivitat de tots sants a través dels contes valencians relacionats amb la por. Amb aquesta activitat recuperarem aquestes llegendes transmeses de generació en generació.

En 2019 realirzarem un visita a l’exposició Vestir la por: per Tots Sants monstres valencians, i realitzarem un taller de mascares sobre els monstres valencians. Coneixerem les històries i llegendes de diferents personatges del bestiari valencià i ens aproximarem al món creatiu del disseny de vestuari. Després passarem a sala de tallers on elaborarem una màscara amb la qual poder disfressar-nos i formar part de la nostra particular festa de trobada de monstres valencians.

Dades d'interés per escoles:
  • Lloc: Sales del Museu Valencià d'Etnologia
  • Període: octubre de 2019 a gener de 2020
  • Horaris: De dimarts a dijous: 10:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 18:00 hores. Divendres: 10:00 a 14:00 hores.
  • Destinat a alumnes d’Infantil (4 i 5 anys) i a alumnes de 1r a 4t de Primària.
  • Durada: 90 minuts (aprox)
  • Concertació: 963 883 578 – didactica.etnologia@dival.es

Per realitzar treball a les escoles, consulteu el REBOST D'ESPANTA LA POR. Allà trobareu un bon nombvre de recursos per treballar, en l'aula,  l'imaginari de la por.