Etnografia. Ensenyant la cuina: històries de vida IV Edició del curs d'Etnografia de la AVA

FORMACIÓ
(Tot el dia)
16 febr.
2018
(Tot el dia)
02 març
2018

La Associació Valenciana d'Antropologia (AVA) organitza els pròxims dies 16, 23 de febrer i 2 de març la IV edició del curs Etnografia. Ensenyant la cuina, que aquest any està dedicat a les històries de vida i les entrevistes de tall biogràfic. El curs constarà d’una primera part teòrica en la qual antropòlegs i antropòlogues, amb una llarga experiència, ens aproximaran a aquesta metodologia. La segona part estarà dedicada a l’anàlisi de casos concrets, per tal de veure les seues potencialitats i la seua capacitat. Per últim, es tancarà amb la presentació d’una gestió de continguts de trajectòries biogràfiques i amb el treball d’edició d’una història de vida.

Aquest curs està organitzat per l’Associació Valenciana d’Antropologia (AVA), en col·laboració amb el Departament de Sociologia i Antropologia Social. Universitat de València, el Museu Valencià d’Etnologia, la Facultat de Ciències Socials. Universitat de València i el Màster de Gestió Cultural UV/UPV.

Objectius

L’objectiu general de les edicions Etnografia. Ensenyant la cuina persegueix l’anàlisi i la posada en pràctica de les tècniques del treball de camp etnogràfic, posant especial atenció en la seua aplicació i en els seus resultats.

Introduir als participants en l’ús de les tècniques en la recerca etnográfica

Aprofundir en les possibilitats analítiques de les diferents tècniques de recerca etnogràfiques

Oferir eines de treball per a la seua aplicabilitat en diferents contextos

Provocar una reflexió entorn dels conceptes fonamentals de la pràctica etnogràfica des dels diferents enfocaments

Metodologia

Tots els cursos tindran un caràcter eminentment pràctic i constaran de sessions teòriques, pràctiques i tallers. En les sessions teòriques es realitzarà una aproximació a la tècnica a treballar. En les sessions pràctiques s’aplicaran, i en els tallers es treballarà sobre el material empíric. Amb l’objecte que les/els assistents puguen participar en les sessions s’afavorirà un clima de debat obert i s’incidirà, de manera especial, en aquells aspectes que es demanden.

Divendres 16 de 9:15 a 14:00 i de 16:00 a 20:00.
Divendres 23 de 10:00 a 14:00 i de 16:00 a 20:00
Divendres 2 de 10:00 a 14:00

Divendres matí 16 de febrer: Saló d’actes
Divendres matí 23 de febrer i 2 de març: Aula 3.A.2