Gervasio Sánchez, testigo de guerra i Vidas Rotas Etnocinema. Conflictes

30 jun
30 jun
23 i 30 / 06 - 7 i 14 /07
Segona sessió el cicle ETNOCINEMA dedicat és esta ocasiòn als conflictes. El cicle s'emmarca dins de les activitats realitzades amb motiu de l'exposició Antològica de Gervasio Sanchez. El programa es compon de dues projeccions.

Vidas rotas. España. 15 min. Dir Maria Jose Anrubia i Rafael Arroyo

Documental que ens mostra la duresa i la valentia que exhibeixen les víctimes de mines antipersona a Cambodja. La seua joventut i el suport que reben permet que les seues vides no s'hagen detingut. Els seus cossos han patit amputacions però les seues vides no estan trencades.

Gervasio Sánchez, testigo de guerra. (2015). 66 min. Dir: Alicia de la Cruz i Gustavo Jimenez

Documental de RTVE, emès dins del programa “Imprescindibles” i reconegut amb el Dofí d'Or al millor docudrama en els Cannes Corporate Media & TV Awardsse. Un documental que segueix al fotoperiodista en un viatge que va realitzar a Sarajevo per a conèixer Adis Smajic, ferit per una mina anti-persona quan tenia 13 anys.

Gervasio Sánchez porta tres dècades recorrent els països en conflicte acompanyat de la seua càmera fotogràfica i documentant el dolor de les víctimes. És un periodista que s'ha mantingut independent per a poder denunciar en qualsevol fòrum la implicació política i econòmica que els estats tenen en les guerres. A través de les seues fotografies ha reflectit la fragilitat, indefensió i brutalitat a les quals són exposades les víctimes de qualsevol conflicte bèl·lic.

El seu recorregut professional arranca en 1984 i cobreix la major part dels conflictes armats, la Guerra del Golf, Balcans, Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina. En el seu primer llibre en 1994, El cerco de Sarajevo, mostra la difícil vida dels civils en la capital assetjada. En 1995 amb el seu projecte “Vides minades” documenta les vides de víctimes de mines antipersona durant quasi vint anys.

LlocSaló Alfons el Magnànim. Museu Valencia d'Etnologia (C.C. La Beneficència)

Públic Adult