La Diputació de València celebra amb tallers, excursions i música el Dia Internacional dels Museus

(Tot el dia)
12 maig
2014
(Tot el dia)
12 maig
2014
El MuVIM, el Museu Valencià d'Etnologia, el Museu de Prehistòria i el Museu Taurí preparen la jornada internacional

La Diputació de València celebrarà el 18 de maig, Dia Internacional dels Museus, amb una àmplia programació festiva protagonitzada per activitats de tots els gèneres - tallers, música, exposicions, excursions, dansa i gastronomia- organitzades pel Museu de Prehistòria de València, el Museu Valencià d'Etnologia, Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat ( MuVIM ) i el Centre Teatral Escalante .

Des de 1977 el Consell Internacional de Museus [ ( ICOM ) convoca anualment la celebració del 18 de maig per tal de propiciar les iniciatives que promoguin les seves institucions, destinades al públic, i crear un diàleg entre aquest públic i els museus .

El proper 18 de maig milers de museus de tot el món reflexionaran sobre el tema seleccionat per l'ICOM per a aquest any : "Els vincles creats per les col · leccions dels museus ".

MUSEU VALENCIÀ D' ETNOLOGIA
Visita familiar a les sales de reserva del museu

El Museu Valencià d'Etnologia ha fet seu el lema del Dia Internacional dels Museus desenvolupant una activitat didàctica basada en els fons i col · leccions que atresora el centre en les sales de reserva habilitades a Bétera .

El museu , situat igual que el de Prehistòria al Centre Cultural La Beneficència , ha organitzat una excursió a Bétera el 18 de maig perquè el públic conegui el patrimoni etnològic valencià conservat en aquestes sales. La visita sortirà de València a les 10:30 hores i està prevista la realització de diferents activitats per a tots els públics .

Els interessats en acudir a l'excursió s'han d'inscriure enviant un correu electrònic a la direcció del museu : muvaet@dival.es

[ver-mas]

MUSEU DE PREHISTÒRIA DE VALÈNCIA
La nit europea dels museus

El Museu de Prehistòria de València se suma, un any més , a la iniciativa europea lúdic festiva coneguda com " Nit dels Museus " , creada fa 10 anys - com a complement a la jornada museística internacional - a instàncies de la Direcció de Museus de França i afavorida pel Consell d'Europa i , des de 2009 , també per la UNESCO .

Enllaçant amb la temàtica de l'exposició "Vila Cornelivs " , el museu ha organitzat l'activitat lúdica i participativa " Una nit a Villa Cornelivs " que recrearà l'ambient d'una autèntica vil · la romana . Serà en la nit del 17 al 18 de maig, de 21:30-01:30 . Hi haurà tallers , visites a les exposicions , lliures i comentades , i activitats de lúdiques per a grans i petits.

MUVIM
Disseny , música , dansa i gastronomia

El MuVIM ha organitzat una variada programació d'activitats que començaran el dissabte, 17 de maig, amb l'ornamentació exterior de museu a càrrec de l'Escola Superior de Disseny de València . Les activitats continuaran amb tallers a la tarda , una rondalla de cant d'estil pel barri de Velluters i jazz i gastronomia a La Terrassa del museu a partir de les 21:00 .

Diumenge hi haurà una actuació de dansa , a càrrec de la companyia Taiat Dansa , a les 12:30 , i de nou jazz i gastronomia a La Terrassa des de les 18:30 .