L'ICOM es prepara per a la celebració del Dia Internacional dels Museus 2015

(Tot el dia)
29 abr.
2015
Un gran nombre d'esdeveniments donaran acollida al canvi d'estació en aquest "bonic mes de maig" de 2015. Entre d'altres, la Comunitat Internacional dels Museus espera amb impaciència el Dia Internacional dels Museus.

Al voltant del proper 18 de maig, la comunitat internacional dels museus viurà un període d'efervescència en celebrar l'38 ° aniversari d'un esdeveniment unificador i universal, el Dia Internacional dels Museus (DIM). Es tracta del mateix ritual des de l'any 1977, data en la qual l'ICOM va crear aquest dia especial en què milers de museus participants organitzen esdeveniments i activitats que giren al voltant d'un tema comú, involucren al públic i destaquen la importància del paper de els museus com a institucions al servei de la societat i del seu desenvolupament.

Seguint la tradició, se celebra el 18 de maig, però la durada de les celebracions depèn dels organitzadors: una hora, una nit, una setmana sencera, cadascú s'apropia a la seva manera d'aquest moment de gràcia que posa als museus en el centre de totes les mirades. En 2014, van ser més de 35 000 els museus que van participar en aquest esdeveniment en 145 països dels 5 continents. El 2015, el tema "Museus per a una societat sostenible" ressona com un bon auguri. Una professió de fe per als museus i la sostenibilitat, en ser ells mateixos els guardians d'una història mil·lenària, posseïdors de la vocació de transmetre i fer viure les cultures a través del temps.