LLocs, identitats i trajectes de la memòria d ele Guerra Civil

Conferència
30 maig
30 maig

LLOCS, IDENTITATS I TRAJECTES DE LA MEMÒRIA DE LA GUERRA CIVIL

En aquestes jornades, sorgides després de l'últim Café i Antropologia. Dijous antropo-lògics a la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia, organitzat conjuntament per l’Associació Valenciana d’Antropologia (AVA) i la Biblioteca del Museu Valencià d’Etnologia, pretenem abordar els
processos de fer memòria d'una sèrie d'esdeveniments que van tindre lloc durant la Guerra Civil espanyola i la postguerra, de la mà de l'antropologia.

Aquest acostament s'expressa a través de dues vies. D'una banda, realitzant un recorregut simbòlic des l’àmbit més íntim, familiar, biogràfic, que ens ofereix el valor del testimoni en primera persona. La cerca, des del present, d'identitats (quasi) diluïdes es mostra amb tota la seua força en el documental de Jorge Moreno, ‘La importancia de llamarse Avelino García’. D'altra banda, el recorregut físic, real, per un dels llocs on van transcórrer una sèrie de fets repressius, com l'empresonament massiu de presos en el Monestir de San Miguel dels Reis, recol·loquen aquests “llocs de memòria” en el centre de les reivindicacions de moltes de les famílies que els van patir. Una visita a l'exposició ‘Prietas las filas’ ens oferirà el context perquè ens acostem a l'època.

DIJOUS 30 DE MAIG DE 2019
17:30-18:30.
Visita guiada a l'exposició ‘Prietas las filas’*. A càrrec d'Andrea Moreno-Martin, antropòloga i comissària de l’exposició
Sala II. Museu Valencià d’Etnologia. Entrada lliure