Molí Nou. Museu de l’aigua. Quartell El Camp de Morvedre

Molí Nou. Museu de l’aigua. Quartell

Aquest molí va ser restaurat per l'ajuntament de Quartell. És un interessant exemple d'una instal · lació dedicada a la mòlta del blat i de l'arròs. La restauració de la maquinària es va fer de tal manera que permet veure alguna de les seves parts en funcionament, aspecte que fa de la visita una experiència especialment atractiva. A més es complementa amb la possibilitat de fer una ruta - la Ruta de l'Aigua-, que partint de la Font de Quart, on neix l'aigua que mou el molí, permet fer un seguiment dels seus usos tradicionals fins arribar a la zona de marjal. Aquí al Museu Valencià d'Etnologia realitza una tasca constant d'assessorament i està preparant nou material gràfic per ajudar a comprendre als visitants el complex funcionament del molí i el seu context immediat.

Més informació en: www.quartell.es/es/content/moli-nou