Museu municipal de ceràmica de Paterna

El museu de Ceràmica de Paterna està situat en la Plaça del Poble, en un edifici que data de 1881 i que va ser anteriorment Ajuntament. Com a institució va ser inaugurat en 1980, amb la missió de protegir, conservar, estudiar i difondre el Patrimoni Històric del municipi.

Totes les peces que alberga han sigut recuperades d'excavacions que s'han dut a terme dins del terme Municipal de Paterna. En la seua majoria han sigut materials pertanyents a l'època medieval ja que Paterna va ser un gran centre productor de ceràmica encara que també compta amb materials d'altres períodes històrics.

Gràcies a les excavacions arqueològiques que s'han anat realitzant des dels anys vuitanta del passat segle, s'ha aconseguit documentar gran part de la història i la vida quotidiana dels habitants de Paterna, descobrint-se per exemple, el barri renaixentista, el cementeri musulmà, dos llenços de la muralla, els dos barris terrissaires de les Olleries Majors, situat en el Testar del Molí, Olleries Menors i altres instal·lacions industrials.

Fa pocs anys i gràcies a la continuació de l'activitat arqueològica, es va descobrir una vila romana de gran riquesa patrimonial. Actualment el Servei Arqueològic Municipal contínua treballant en la protecció i posada en valor del patrimoni arqueològic local.

DIDÀCTICA
Com a institució museística també s'ofereixen activitats tant per a xiquets i adults amb la intenció de donar a conèixer el Patrimoni Cultural del municipi. Entre altres activitats realitzem tallers, excursions i trobades culturals perquè la població conega i valore el patrimoni de Paterna. Finalment, pretenem establir una relació viva entre el treball arqueològic, el museogràfic i la societat.

HORARI
Dimarts i dijous, de 10 a 13:30 h.
Dissabtes de 10 a 14 h. i de 17 a 20 h.
Diumenges de 10 a 14 h.

LOCALITZACIÓ
Plaça del Poble, nº 1, 46980 Paterna (València).

COM ARRIBAR?
Transport: MetroValencia, Línia 2, zona AB, Estació de Paterna.

INFORMACIÓ, CONTACTE I CONCERTACIÓ D'ACTIVITATS
facebook.com/MuseoCeramicaPaterna