Obert el termini de les primeres proves de cant d'estil valencià en el conservatori Del 2 al 9 de febrer de 2015

Proves d'accés
(Tot el dia)
06 febr.
2015
(Tot el dia)
06 febr.
2015

El Cant d'Estil valencià ja es pot estudiar com a especialitat en els conservatoris després que el Govern aprovés el Reial Decret pel qual es crea l'especialitat d' 'Cant Valencià ' en els ensenyaments professionals de música i s'estableixen els aspectes del currículum .

Aquesta modalitat de cant valenciana és "un dels grans pals d'Espanya amb el flamenc , la jota parada i la asturianada encara menys coneguda perquè" fins ara no havia estat atès " , ha remarcat el president de l'Associació d' Estudis del Cant Valencià , Manuel Marzal.

Tradicionalment, el Cant Valencià ha estat un mitjà de comunicació social i d'expressió artística de gran significació en la major part de les zones de la Comunitat Valenciana , però també cant de les classes artesanals i humils , practicat des dels pobles meridionals del Maestrat històric fins els Camps d'Alacant i Elx .

Des de fa diversos segles , el Cant Valencià s'ha conreat en els cantaes o rondes amoroses de solters , o en les de festa de majorals o clavaris , així com en diverses ocasions de convivència i familiars i , fins al segon terç del segle XX, en feines del camp a l'aire lliure, en les versaes valencianes, en les reunions i balls a les tavernes , i en els balls casolans i festius .

Del 2 al 9 de febrer es poden presentar les sol·licituds per a les proves d'accés al conservatori de Catarroja .

Més informació a:http://www.conservatoricatarroja.es/proves/proves_pro.html