Tallers familiars gener - juny 2017

08 gen.
02 jul.
Activitat gratuïta
Tallers per a públic familiar

GENER-JUNY 2017

Dies: 8, 15 i 22 de gener
Títol: Socarrats. Ceràmica medieval
¿D’on vénen els socarrats?, ¿quants tipus de socarrats hi ha? ¿Com es fabriquen? Després d’una breu història, pintarem el nostre socarrat i en descobrirem les possibilitats artístiques i culturals. ¿T’hi apuntes?

Dies: 29 de gener i 5 i 12 de febrer
Títol: La nostra casa de paper
La València de començament del segle XX va experimentar una evolució cap al moviment conegut amb el nom de Modernisme. La vida social de la ciutat va canviar i la llar valenciana, amb els seus usos i costums, es va convertir en un reflex d’aquesta evolució. Vine i coneix al nostre taller una típica casa valenciana i diverteix-te construint-la amb les teues mans.

Dies: 19 i 26 de febrer i 5 i 12 de març
Títol: Màscares de Romania
Arriba el Carnestoltes, una festa que se celebra en moltes parts del món. Des del Museu volem mostrar-te com se celebra a Romania. Et mostrarem els balls que fan, les seues particulars màscares de dimonis o disfresses d’animals, com ara óssos i cabres. A més podràs fer-te la teua pròpia màscara romanesa.

Dies: 26 de març i 2 i 9 d’abril
Títol: del cap als peus
Vestir-se és una necessitat, i també una mostra de caràcter. El vestit és un espill en què es reflecteixen el nostre gust estètic i la nostra personalitat, però també és un clar reflex de la societat del moment. El taller pretén fomentar el coneixement de les indumentàries tradicionals i regionals valencianes, les peces, la seua col·locació i els guarniments. A més, reflexionarem sobre la importància de la moda i la indumentària al llarg del temps.

Dies: 16, 23 i 30 d’abril
Títol: Taller de milotxes
La Pasqua és un moment d’any molt especial. La primavera ha arribat i el clima ens convida a eixir a jugar i gaudir de l’aire lliure. Un dels jocs més populars és fer volar la milotxa. ¿Vols construir-te’n una per a jugar en aquestes vacances? T’hi esperem.

Dies: 07, 14 i 21 de maig
Títol: Jocs tradicionals
Els nostres majors no disposaven dels joguets que tenim hui, però no per això deixaven de jugar i passar-ho bé. Amb molta imaginació usaven objectes disponibles en la naturalesa (arena, pedretes, certs ossos, fulles, flors, branques, etc.) o objectes casolans (cordes, papers, taules, teles, fils, botons). Amb tot això, podien jugar a un munt de jocs. ¿Vols participar-hi?

Dies: 28 de maig i 4 i 11 de juny
Títol: Planta’m
La naturalesa ofereix una gran varietat de plantes i flors, totes elles amb les seues formes i propietats. ¿Vols conéixer aquest interessant món? Al taller et mostrarem les diferents plantes del nostre entorn natural: l’origen del seu nom, la utilitat que se’ls en dóna a cadascuna en la societat tradicional, la forma, i fins i tot l’olor…

Dies: 18 i 25 de juny i 2 de juliol
Títol: Barraques valencianes
Contingut: Les barraques valencianes van ser construccions típiques del paisatge de l’horta valenciana fins a l’arribada de la urbanització, que pràcticament les va fer desaparéixer. En el taller podrem conéixer les parts que componen una barraca i construirem una rèplica d’aquest hàbitat tan important en la societat tradicional.

ORGANITZACIÓ dels tallers

• Tallers destinats a públic familiar. Edat mínima: xiquets/es de 4 anys (acompanyats d’un adult).

• Diumenges. Horaris: 12.30-13.45 h.

• Concertació: Les entrades es repartiran en el punt d’informació a partir de les 10.30 h.

• La persona encarregada dels tallers arreplegarà els participants en el punt d’informació a les 12,30 h.

• Places limitades: 25-30.

• Idioma: valencià i castellà.

· Activitat gratuïta