Tallers per famílies. Sep - Des 2019

22 des.
Actividad gratuita
Tallers per famílies. Sep - Des 2019

Objectes passats i presents. La botija
8, 15 i 22 de setembre

El Museu Valencià d’Etnologia inicia una sèrie de tallers per a donar a conéixer els objectes tradicionals del nostre passat més recent. Un exemple d’això és la botija, molt més que un recipient per a conservar aigua fresca i un referent cultural en la nostra comunitat. En cada lloc, la botija pot canviar la seua forma o decoració. Per això, et convidem a fer una reinterpretació lliure i actual. Vine i fes la teua pròpia botija.

El secret del Canyamel
29 de setembre, 6 i 13 d’octubre

Saps com s’elabora el sucre? Coneixes de quines plantes es pot obtenir? El primer sucre que es va fer en terres valencianes, fa segles, s’obtenia de la canyamel i era un producte de luxe. En el taller coneixerem les característiques d’aquest cultiu i com es preparava. A més, farem la maqueta d’un enginy i trapig, edifici on tenia lloc la producció del sucre, que ha deixat tot un llegat patrimonial.

Espanta la por!
20 i 27 d’octubre, 3 i 10 de novembre

Un any més celebrarem la festivitat de Tots els Sants a través dels contes valencians i ens espantarem la por. En el taller descobrirem les llegendes i les històries sobre els nostres monstres tradicionals (el Caro, el gegant, l’Home del sac, la Quarantamaula) i ens disfressarem per a llevar-nos la por. T’animes?

Els colors de la pell*
17 i 24 de novembre, 1 de desembre

El nostre espai de creació s’ha transformat en un taller de pintura. En ell aprendrem a crear colors terciaris, partint de la mescla dels primaris, com són el color mel, café, cacauet, els marrons, els daurats, els canyelles… Uns tons que ens acosten al color de la pell de les persones que habiten el nostre planeta. T’esperem!

Diorames i paisatges valencians
8, 15 i 22 de desembre

Per a conéixer els orígens dels nostres pobles cal traslladar-se al passat. La seua història transcorre en les èpoques romana, musulmana, medieval... Alguns edificis d’aquelles èpoques estan encara en peu. Vine i aprén l’evolució d’aquests edificis i coneix el més important de la seua arquitectura. Com?, a través de la seua silueta i un rotllo de cartó. Ens acompanyes?

ORGANITZACIÓ dels tallers
• Tallers destinats a un públic familiar. Edat mínima: xiquets i xiquetes de 4 anys (acompanyats d’un adult).
• Diumenges. Horari: 12:30 a 13:45 h.
• Concertació: Les entrades es repartiran en el punt d’informació a partir de les 10:30 h.
• La persona encarregada dels tallers arreplegarà els participants en el punt de trobada a les 12:30 h.
• Places limitades: 25 (*20 xiquets i xiquetes).
• Idioma: valencià i castellà.