Torna la Cantà del Carme

(Tot el dia)
16 març
2014
L'Associació d'Estudis del Cant Valencià i el Museu Valencià d'Etnologia de la Diputació de València han organitzat la segona edició de la tradicional " Cantà " del Carme , una activitat en què a més de difondre el cant valencià es recupera una vella tradició desapareguda fa 35 anys .

L'acte es desenvoluparà demà diumenge , a partir de les sis de la tarda, per les diferents falles de l'històric barri en què els versadors i cantants actuen , cantant peces relatives a cadascuna de les agrupacions falleres .

[ver-mas]

A més , l'acte pretén ser un espai en el qual les noves generacions manifesten les seves capacitats en aquest difícil i interessant tipus de cant . Per això actuessin cantaors de les escoles de València , Bétera , el Puig i Quart de Poblet : Carme Alagarda de Pinedo ( Escola de Quart ) ; Cristhian Penalba Garcia de l'Alcúdia ( Escola de València ) ; Isabel Cifres ( Escola de València ) ; Vicenta Bé de Bétera ( Escola de Bétera ) ; Toni Hinojosa de Bétera ( Escola de Bétera ) ; Fernando Ferrer , el Rallat de Puçol ( Escola del Puig ) i M ª Carmen Barbancho del Puig ( Escola del Puig )

Tots ells estaran acompanyats per una colla de corda , integrada per Artur Puchalt ( guitarró ) , Joan Miquel Escrich i Paco Navarro ( guitarres ) ; la colla de vent del Puig , integrada per Bernardo Porta Borja ( trombó de vares ) , Antonio Félix Agustí (clarinet ) , Albert Raimundo Hurtado ( trompeta ) , el dolçainer Josep Leto Melero i el tabaleter Rafael Sanchis Navarro . A la important tasca de laboració de textos , versadors , actuaran Fernando Ferrer , el Rallat de Puçol i Manolo Marzal .

Les falles participants són totes les del barri Mossén Sorell - Corona , Ripalda - Beneficència - Sant Ramon , Marques de Caro -Dr . Chiarri , Ripalda - Soguers , Carrerde d' alt - Sant Tomàs , Sant Miquel - Vte Iborra , Carrer de Baix - Meso de Morella , Portal de Valldigna , Plaça de l'Àngel , Serrans plaça dels Furs , Blanqueries , Plaça Sta Creu , Plaça de l' Arbre i Na Jordana .

Amb aquesta activitat al Museu Valencià d'Etnologia s'acosta al món faller en aquestes festes , com és habitual en aquests últims anys . En aquest cas amb una activitat que uneix la tradicional cantà l' carme realitzada per agrupacions de cant valencià i les agrupacions falleres .

El cant valencià és el cant expressiu de tradició oral - aural més representatiu dels valencians , integrat pel cant d'estil i les albaes , i en diferents modalitats , són cants tradicionals que abasten tot el territori de la Comunitat Valenciana .