VII JORNADA DE MUSEUS LOCALS Museus locals i tecnologies digitals Eines per a divulgar i comunicar els museus

28 febr.
28 febr.

VII Jornada de Museus Locals

La llosa de Ranes, 28 de febrer de 2018

Museus Locals i tecnologies digitals. Eines per a divulgar i comunicar els museus

La implantació de les tecnologies digitals ha posat a l’abast dels museus noves formes de comunicació i participació cultural. Amb elles han augmentat les seues possibilitats de divulgació i s’han obert nous camins de relació amb els públics. Les diferents formes de consum de continguts museològics en marcs cada vegada més deslocalitzats, els recursos per a transmetre el missatge museològic, les possibilitats experiencials que ofereixen les tecnologies i els mecanismes que tenen els visitants per a accedir i valorar el treball dels museus s’han convertit en eixos fonamentals per a la configuració de la seua missió.

Aquesta jornada, organitzada pel Museu Valencià d’Etnologia, l'Ajutament de la Llosa de Ranes i el Servei de Formació de la Diputació de València, proposa una reflexió sobre el paper que han de tindre aquestes tecnologies en l’estratègia general del museu i la presentació de casos concrets elaborats des d’aquestes institucions.

[ver-mas]

09:30 h. Recepció i recollida de documentació.

10:00 h. Inauguració de les Jornades.

• Evarist Aznar Teruel, alcalde de la Llosa de Ranes.
  • Xavier Rius Torres, diputat de Cultura de la Diputació de València.
  • Francesc Tamarit Llop, director del Museu Valencià d’Etnologia.

10:30 h PRESENTACIÓ DEL DOCUMENTAL “SAVIS DE L’HORTA”, de David Segarra, amb imatges de Vicent Xanzà i música d’Efrén López. Els llauradors ens conten les seues experiències, a traves de les quals descobrim un món cultural, humà i geogràfic oblidat per gran part de la societat moderna. Històries que guarden un missatge universal sobre l’experiència humana.

10:45 h. «La transformació digital en els museus: connectant amb els públics». Conxa Rodà. Cap d’Estratègia, Innovació i Transformació Digital del Museu Nacional d’Art de Catalunya.

12:00 h. Pausa – Café.

12:30 h. «Estratègies digitals en museus, exemples i bones pràctiques». Clara Merín Martín. Directora d’Ende Comunicación. Consultora en estratègies digitals d’institucions culturals. Autora de «Los Museos en la era digital».

14:00 h. Dinar.

16:00 h. «La Casa del Pou. Museu Històric i Etnològic de la Llosa de Ranes». Visita al museu i explicació del projecte de renovació museogràfica. Tono Herrero i Aureli Domènech, dissenyadors de l’exposició permanent de La Casa de Pou.

18:00 h.  Fi de la jornada.

Data i lloc

Dia: 28 de febrer del 2018

Lloc: Auditori Mestre Vicent Tortosa. C/ Alacant, 3. 46815 La Llosa de Ranes, València.

Telèfon: 962 230 171

Destinataris

Tècnics municipals de cultura i gestors de museus de caràcter local; càrrecs electes relacionats amb aquestes àrees; gestors culturals i gestors de patrimoni i museus; estudiants d’història, antropologia i gestió cultural o del patrimoni, etc.

Acreditacions

Els participants que assistisquen a la totalitat de la jornada rebran un certificat d’assistència. Hores a certificar: 6 h.

Inscripció

Termini d’inscripció: del 29 de gener al 23 de febrer del 2018.

Forma d’inscripció

Treballadors de l’Administració Local i càrrecs electes. A través de la web del Servei de Formació de la Diputació de València: www.dival.es/formacion. En aquesta pàgina s’ha d’accedir a TELETRAMITACIÓN

Altres participants. Han d’enviar el full d’inscripció adjunt i remetre’l al Museu Valencià d’Etnologia.

Per fax: 963 883 632

Per correu electrònic: muvaet@dival.es

Transport

Els participants poden accedir a les jornades per mitjans propis o amb autobús gratuït proporcionat pel Museu. En el cas de triar el trasllat amb autobús s’haurà d’indicar en el full d’inscripció.

Eixida de l’autobús

Lloc d’eixida: C/Guillem de Castro, 118. 46003 València (porta de l’IVAM).

Hora d’eixida: 08:30 d’arribada: 19:00 h.

Tel: 963 883 552 / 963 883 565

muvaet@dival.es

Matrícula Gratuïta. Places limitades.