Xàtiva reivindica la pilota valenciana amb l'exhibició de “Faixa Roja, Faixa Blava”

Sarasol explica la mostra a la comitiva inaugural
(Tot el dia)
29 maig
2014
(Tot el dia)
29 maig
2014
La diputada de Cultura de la Diputació de València, María Jesús Puchalt, ha inaugurat a Xàtiva "Faixa roja, faixa blava. La pilota valenciana" una exposició produïda pel Museu València d'Etnologia que, després d'una reeixida exhibició al Centre Cultural La Beneficència de València, ha iniciat un circuit itinerant pels municipis valencians.

Puchalt ha felicitat a l'Ajuntament de Xàtiva, representat en la seva regidora de Cultura, María José Pla, pel seu interès cap a aquesta innovadora proposta expositiva "que conjuga esport i cultura i apel.la al coneixement de les nostres costums i tradicions més autòctones i autèntiques".

La responsable de Cultura de la institució provincial ha recordat que "un dels nostres objectius prioritaris és apropar la cultura a tots els municipis, cultura d'alta qualitat produïda pels museus de la Diputació -Etnologia , Prehistòria i MuVIM- per facilitar que tots els ciutadans de la província puguen accedir als mateixos serveis culturals ".

[ver-mas]

A l'acte d'inauguració , celebrat a la Sala de Columnes de la Casa de Cultura de Xàtiva , també han assistit Emilio Llopis , alcalde de Genovés , municipi veí de la capital de la Costera i considerat com el " bressol " de la pilota valenciana , el director de Gestió Museística de la Diputació, Antonio Lis , el director del Museu València d'Etnologia , Joan Seguí i el comissari de la mostra i director del Museu de la Pilota de Genovés , David Sarasol .

María José Pla ha agraït la col · laboració de la Diputació de València i el seu inestimable suport " perquè puguem admirar a Xàtiva una exposició tan excepcional que ens presenta aspectes realment desconeguts i serveix per divulgar un dels esports valencians per excel · lència " .

La regidora ha comentat que l'Ajuntament de Xàtiva ha organitzat visites guiades a l'exposició adreçades a centres escolars del municipi en aquest final de curs .

El comissari de l'exposició David Sarasol ha explicat que la pilota és una manifestació i senyal d' identitat dels valencians com el " cant d'estil " tot i que " malgrat ser una cosa tan nostre, la gent no la coneix molt tot i d'aquí la voluntat de fer una mostra divulgativa i didàctica " .

Sarasol ha apuntat que Xàtiva és una ciutat amb certa tradició que , tot i no haver donat cap pilotari professional "va arribar a tenir tres trinquets , hi ha gent dedicada a fabricar pilots de vaqueta i conserva una plaça anomenada del Trinquet " .